woensdag 24 februari 2016

Conditie komt te voet en gaat te paard... / Endurance comes on foot and leaves on a horse ...


De weersvoorspelling voor de eerste paar uur zag er goed uit, dus omkleden en naar buiten.
Maar voordat de Quest naar buiten gaat, eerst nog eens kijken naar de afscherming van de ketting.

Toch geen regen ?
english   For English please scroll down.

Al een tijdje hoor ik een klepperend geluid van achter komen, alsof ze een lineaal op een tafel laten klepperen. Ik vermoed dat de bescherming niet goed vast zit.
Dus een en ander losgehaald en opnieuw terug geplaatst, zag zo gauw geen bijzonderheden.

Bij het wegrijden hoor ik nu andere geluiden, een hoog gierend geluid alsof ik met een ouderwetse dynamo rij.
Hmm, een andere keer maar eens kijken, nu eerst rijden !

Het is rustig met andere fietsers op de weg. Alleen een paar wegafsluitingen. Ach, ik heb toch niet een vaste route, als het niet linksom kan, gaan we gewoon rechtsom !

Langs de Rotte zie ik aan de horizon wat donkere wolken met regen. Hmm, hopelijk hou ik het droog.
Donkere wolken achter, staalblauwe hemel voor.
Een stuk verderop, ter hoogte van de A12, een paar hagelsteentjes stuiterend op de Quest. Gelukkig zet de bui niet door.

Ik kan goed merken dat ik een tijdje stil heb gezeten, het kost me meer moeite dan normaal om de Quest op snelheid te krijgen en te houden. Conditie komt te voet en gaat te paard ...

Wel een mooie reflectie, zo'n tunnel vol met water.
Bij Stompwijk blijkt de tunnel vol met water te staan, zo op het eerste gezicht niet al te diep dus rustig naar de andere kant. Gelukkig had ik gelijk, anders had ik blootvoets moeten Flintstonen, realiseer ik me nu achteraf.

Onderweg nog even bij m'n ouders een bakkie gedaan en daarna weer op huis aan.
Al met al toch een lekker ritje geworden.

Volgende keer maar eens eerst alle kettingbeschermers verwijderen en stuk voor stuk terugplaatsen om er achter te komen waar die herrie toch vandaan komt. De wieldeksels lijken goed te zitten, dus daar zal het niet aan liggen.


english   The weatherforecast for the first few hours looks promising, so time to put on the Mamil-suit ! But first a close look at the chain covers.
Oh no, is that rain on the horizon ?
Each time I heard a sound as if they put a ruler on a table and make it clatter. So I removed the chain cover and placed it back again, looks fine to me.

And now I heard a different sound, a high screeching sound like an old fashioned dynamo.
Well, gonna look at that later ... 

There are not much other cyclists on the road. Only some road closures due to maintenance. Never mind, I don't ride a fixed route. If I can't go left, I'll go right.

Along the river Rotte I see some dark clouds at the horizon, pooring with rain.
Hmm, hopefully by the time I arrive it has stopped raining.

Dark clouds on the back side, steel blue sky in front.
Further along the route, at the A12 highway, I get some hailstones for a few minutes.

I notice that I've lost some endurance or power, it takes more effort to get and keep the Quest on the right speed. Endurance comes on foot and leaves on a horse, so an old Dutch proverb goes.


A nice reflection, such a tunnel full with water..
At Stompwijk the tunnel is full with water. At first sight it's not too deep so slowly I carry on. Luckily I was right, otherwise I had to flintstone barefoot !

In Zoetermeer I stopped for a coffee break at my parents house and then back home.
For the complete ride see this link.
Next time I'm going to remove every chain protector and place it back piece by piece. Hopefully I discover the origin of this annoying sound. The wheelcovers looks ok.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten